דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תיראה פתיחת המלחמה הבאה 

מאת    [ 23/05/2010 ]

מילים במאמר: 1599   [ נצפה 3483 פעמים ]

     כיצד תיראה פתיחת  המלחמה הבאה

                                      (מפירסומים זרים וישראלים)

 

לא אחת, אנו האזרחים המודאגים , מתעוררים לאחר חלום בלהות בו תסריט אימים של מתקפת פתע על

 מדינתינו הקטנה, שטופי זיעה קרה ,שמא, זה יכול לקרות במציאות. להלן תיאור של תרחיש אימים(אחד מהם), כאשר השאלה המרכזית, האם אנו מוכנים לקראתו.מאמר זה לא דן בהתארגנות צה"ל ומערכת הביטחון לתרחיש זה, מאחר ובטוחני שהם עוסקים בכך ועושים עבודת קודש ראוייה..

 

מאת:גרשון אקשטיין

 

מאמרים קודמים של המחבר בנושא:

1)האחריות לביטחון העורף בשעת חרום

2)חלוקת ערכות מגן לאזרחים, עכשיו.

3) והיה ומצפון תיפתח הרעה.....

4)פשעי המלחמה של טורקיה.

 

 

פתיחה ורקע

 

באחד מלילות שנת 2013 או 2014 או קודם לכן, תתבצע שיחת ועידה סודית ומוצפנת מפאתי טהרן מבונקר החמ"ל של נשיא אירן 

אחמדינג'אד עם מקבילו הסורי, אסד,היושב בבונקר המלחמתי בפאתי דמשק, ועם מנכ"ל חיזבאללה, נסאר נסראללה,ממקום מושבו המוסתר בבונקר תת- קרקעי באזור הדחייה. ועם איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס היושב במנהרת הפיקוד שלו עמוק מתחת לאדמה במבואות עזה. שיחת ועידה זו נקבעה שתתבצע לפני כשבוע כאשר יסתיימו כל הההכנות  להתקפה בו זמנית על מדינת ישראל.

 

קדמו לכך הכנות מפורטות של גופי  ציר הרשע לעיל,שנמשכו מעל חצי שנה  קודם לכן, ההכנות כללו שיחות פסגה גלויות וחשאיות ותאום בין כל הגופים שכללו השלמת הצטיידות בנשק, רקטות  וטילים ועברתו מסוריה לחיזבאללה, ותאום מבצעי מפורט של שיטת ההתקפה והעיתוי,חלוקת האחריות והגזרות, שיבוצע בו זמנית על ידי כל הכוחות המזויינים של גופים אלו, והכל כדי להכריע צבאית את מדינת ישראל אחת לתמיד,כשהמטרה העיקרית לפגוע אנושות בעורף של מדינת ישראלץ כל גורם בציר הרשע  ומניעיו, אך מה שאיחד אותם הוא השנאה העזה לישות הציונית ורצון לכלותה.

 

גם בצה"ל ובמערכת הביטחון לא שוקטים על השמרים, בקריה בתל-אביב דולקים האורות משך כל הלילות בשבועות האחרונים,התבצע תרגיל להגנת העורף בשם "נקודת מפנה 4" ו"נקודת מפנה 5 ו 6" וכן תרגילים גדולים בחזית הצפון, מתבצעות הערכות מצב ארוכות והכנות נדרשות כולל גיוס מפקדות מעת לעת,אך את היום ושעה המשוערת להתקפה לא יודעים. מכל מקום החלו ההכנות להצטיידות בערכות מגן לאזרחים. והכנות לגיוס מירבי של כוחות המילואים ולמערכת התגובה,ההמנעה וההתגוננות.

 הקמת רח"ל (רשות לאומית לשע"ח) לפני כשנתיים,קידמה ללא ספק.את כל נושא התאום בין משרדי הממשלה,צה:ל משטרה וגופי העזר לרהות הרשיות המקומיות.

 

 

המניעים לפתיחת המלחמה הכוללת של גופי ציר הרשע

 

אירן-להסיט את תשומת הלב הבין- לאומית מהתגרענותה המתקדמת העומדת לקראת סיומה ,תמיכה צבאית הבלתי מתפשרת לבני חסותה,לסוריה, בלבנון , לחיזבאללה ולחמאס בדרום ולאפשר את הזנת המאמץ המלמחתי לגופים אלה.לאירן חשבון ארוך עם מדינת ישראל היוזמת בראש במאבק להטלת סנקציות משתקות,ומאיימת בתקיפת הכורים. אירן שקוראת באופן גלוי להשמדתה של ישקאל עושה  שימוש מוגבר בצבא משמרות  המהפכה כולל בלבנון.כדי ליצא את המהפכה האיסלמית ולחזק עוצמתה האזורית כגורם משפיע ושולט במזרח התיכון.

 

סוריה-שהגיעה למסקנה החד-משמעית, שישראל אינה רוצה בהסדר שלום והחזרת רמת הגולן, והאמונה שרק בכוח יוחזר מה שנלקח בכוח.עם ישראל שנואת נפשה קיים חשבון דמים ארוך, ולאחרונה רק השמדת בניית הכור הגרעיני. לסוריה יש רצון רב של מיצוי וניצול שעת כשר לפתוח במלחמה נגד מדינת ישראל , במיוחד כאשר היא לא לבד תוך סיוע רב לתנועות ההתנגדות. והכל כדי להביא את הזירה הבין לאומית להתערבות להחזרת הגולן בעקבות המלחמה גם אם ההתקפה תיכשל.

 

חיזבאלה- להביא לביטוי בשעת כשר את כוחה והתחמשותה בטילים כולל נשק שובר איזון "אמ   600 ו"זילזל",לה גם חשבון דמים ארוך טווח עם מדינת  ישראל, מאז מלחמת לבנון השנייה וחיסול מונרייה בשטחה,לכן היא פועלת ולחזק את אחיזתה בממשלת לבנון כגורם משפיע וככוח המגן שלה. החיזבאללה עדיין מושפע מההרתעה הישראלית בעקבות מלחמת לבנון השנייה, ברור לו שלבד יתקשה בהתמודדות עם צה"ל, אך ינצל כל הזדמנות לשתף פעולה כנגד ישראל עם סוריה והחמאס בתמיכת אירן במתקפה רבתי על ישראל ובכך סיכייו להצליח גבוהים.

 

החמאס-  גם לו יש חשבון דמים לא מבוטל עם מדינת ישראל הגורמת למצור על הרצועה ולבידודה בעולם, ממתין לשעת כושר להתעמת שוב עם ישראל ולהחזיר את יוקרתו בעיני הערבים והפלשתינים ובכך להשתלט על הפת"ח בגדה  ולקיים את אמנתו להשמדת מדינת ישראל, ברור לו, שלבדו לא יוכל לבצע את מטרתו ולכן השתלב  בשמחה וברצון במערכה הכללית נגד ישראל.

 

הסיבות האפשריות להתקפה המשולבת על ישראל

 

א.שכנוע,תאום ומתן הנחייה ותמיכה מסיבית מצד אירן שהחליטה שזו העת לפתוח במתקפה מתואמת..

ב.התפוצצות השיחות עם הפלסתינים ופתיחת אינתיפדה שלישית ורצון העז של ציר הרשע לנצל הזדמנות לסייע לפלסתינים

ג.עימות נוסף ביוזמת החיזבאללה לאור התעצמותה והתחמשותה ונסיונות ירי על הישובים  וחטיפת חיילים נוספים,

ד.פתיחת "עופרת יצוקה" ב' לאור חידוש הירי של רקטות מכל סוג  על ידי החמאסלעבר ישובי ישראל והצלחה בחטיפת חייל נוסף.

ה.פתיחת חזית טרור נוספת מסוריה לאורך הגבול ברמת הגולן ,לאור הקפאת תהליכי השיחות מצד ישראל להחזרת רמת הגולן.

ו.החלטה מדינית ישראלית לתקוף את אתרי הגרעין באירון בשיתוף ארה"ב או לבד.

ז.החלטה לתקוף התקפת מנע את החיזבאללה בלבנון לאור התעצמותו ואיומיו.

 

התקשורת על כל גווניה חידדה לאחרונה ביתר שאת  את ההרגשה והמודעות למצב המתוח בכל הגזרות, ואכן המצב נפיץ לכל הדעות.-ראה רשימת מקורות.

 

כיצד תיפתח המלחמה הבאה.

 

ואז ניתנה הפקודה, בתום דיון קצר ביום הקובע ,מרים מחמוד אחמדינג'אד את הטלפון המוצפן בנוכחות מפקדי משמרות המהפכה וקציני הקשור של גופי הרשע ובהפעלת הקוד "הניצחון האלוהי" ומורה למערך הטילים ארוכי הטווח,לסוריה, לחיזבאללה ולחמאס  להתחיל במתקפת פתע נגד מדינת ישראל על פי התוכנית שסוכמה,

 

ואכן המתקפה החלה, ושלל גדול של טילים בכמות שלא נראתה אי פעם, מכל סוג הן לטווח הקצר והן לטווח הבינוני והארוך כולל מרגמות ורקטות ומערכות מדוייקות, נע לפנים העורף הישראלי הכולל גם בסיסים ומתקנים צבאיים בעיקר שודות תעופה, ערים ראשיות ומישניות , צמתים וצירים ראשיים כדי לפגוע במה שיותר בנפש ורכוש  ולשבש את מהלכי גיוס הכוחות של צה"ל ולזרוע הרס ופניקה בעורף הישראלי.

 

העורף ניפגע הפעם קשה שלא דומה במלחמות הקודמות, ביניינים רבי קומות נפגעים וקורסים כמגדל קלפים,אלפי הרוגים רובם אזרחים ועשרות אלפי פצועים.גם מתקנים חיוניים נפגעו ואזורי תעשיה ,ובמשך כל הימים הבאים מאות טילים נופלים על ערי וישובי ישראל בכל תלקי הארץ והאזרחים במקלטים..והפעם לשם שינוי הטילים מסוריה כוללים ראשי נפץ עם חומרים בלתי קונבנציונאלי –קרי חל"כ(חומרי לחימה כימיים) ללראשונה גם הופעל נשק ביולוגי , ונשק רדיולוגי באמצעות פצצות רדיולוגיות.

 

גם אומות העולם וארה"ב הופתעו חרף הסימנים המעידים על הסכנה הקרובה, אך בשלב זה  לאור יצירת בידודה של ישראל,הם לא נוקטים שום מעשה, באומרם בינם לבין עצמם, "יקיזו הצדדים את דמם, אולי זה בשורה טובה לאחר מכן יגיעו סוף סוף להסדרי שלום" ירדן עדיין מחכה לראות איך יפול דבר.הפלסתינים מגבירים את אש האינתיפדה.

 

לאחר כשבועיים של מטחי הטילים ולאור מה שנראה כהצלחה, החל השלב הקרקעי ,כוחות השריון הסורי בצרוף מספר חטיבות לוחמות  של משמרות המהפכה האירנים, אשר עברו לסוריה דרך לבנון וטורקיה  במהלך הודשים האחרונים והתאמנו שם, שועטים בארבעה צירים לעבר רמת הגולן כדי לכבשה וכל זאת בסיוע אווירי וארטילרי מסיבי אפילו יותר ממלחמת יום הכיפורים.

 

, חיזבאללה מתוגבר אף הוא בעשרות אלפי חיילי משמרות המהפכה שהגיעו אף הם מאירן ונבנו במסגרת של חטיבות לוחמות מאומנות וממונעות, מנסים לחדור לישובי הצפון על פי תוכניות מפורטות מראש לכיבוש שטח ולשבת בו.

 

החמאס בדרום, לאחר שיגור חלק גדול  ממלאי הרקטות והקסאמים שלו וגורם נזק מירבי לישובי הדרום ומעודד מהתוצאות בצפון ובמרכז שגרמו הטילים מאירן,סוריה  והחיזבאללה וההתקפה על הגולן על ידי הסורים, פורץ את המחסומים בדרום הרצועה  להסרת המצור המתמשך ונא בראש כוחותיו כאשר אחריו המון עזתי משולהב לעבר הישובים הישראלים הסמוכים במטרה לכבשם.

 

אין ספק, שצה"ל ומערכת הביטחון יודעים איך לטפל בתרחיש אימים כזה או דומה, וידינו תהיה על העליונה,אך המחיר יהיה כבד ביותר ואחרי מערכה זו,החיים לא יהיו כפי שהיו קודם ומכל הבחינות יחול שינוי, הן הביטחוני, הן החברתי והן הכלכלי והן בכמות ההרוגים וניפגעים לכוחותינו.

 

לסכום המשמעויות לנו.

 

לא נכנסתי במאמר זה מוחסר מידע וטוב שכך, על דרך ההכנות והטיפול של מערכת הביטחון ,חיל האוויר וצה"ל, שאמונים עלי שעושים את מלאכתם נאמנה, אך לזכור ודעת על פי גם של מקרות גלויים שתפרסמו מדיי יום בתקופה האחרונה,גם בארץ וגם בחו"ל, שאכן יש דברים בגו.

אכן חלומות, רצונות וכוונות האוייב קיימות, הן רק לובשות ופושטות צורה לפי הכנותינו למלחמה הבאה  וקשה מאדלכל מודיעין באשר הוא, לדעת על צפונות הלב של מנהיגי ציר הרשע, אם תרחיש זה יתבצע ומתי?

השאלה המרכזית האם אנו מוכנים לקראת תרחיש אימים כזה או אחר דומה?

מכול מקום אין לדון כעת בנושא העברת האחריות על ביטחון העוף למשרד לביטחון פנים, כי בנפשינו הדבר.

בדיוני התקציב של מערכת הביטחון,על הציבור לדעת ולתמוך ב בדרישות מערכת הביטחון ,יש לשמר תקציב ראוי כי  הביטחון  הוא הערובה האמיתית לקיומינו הפיזי.

ואם אין מספיק כסף בתקציב, יש להשיגו אפילו במחיר הטלת גזרות על הציבור במיסים נוספים, או הטלת מלוות ביטחון למינהם וכל מה שאפשר,כדי לחזק את עוצמתינו פן יהיה מאוחר מדיי

 

והשאלה המרכזית, האם אנו באמת מוכנים בעורף לתרחיש כזה או דומה אחר???

 

גרשון אקשטיין,רעננה

סא"ל בדימוס ,לשעבר ראש זירת העורף במטכ"ל,אג"מ-מבצעים.

כיום סופר ופובליציסט.

 

 

מקורות למאמר:

"המרכז ללימודים אסטרטגיים בוושניגטון"15.5.2009 ,מסמך, "כךתראה ההתקפה הישראלית על מתקני הגרעין באירן".

"ידיעות אחרונות",מוסף 24, 5.5.2010,החומה הישראלית-מאת אריה אגוזי

"ידיעות אחרונות",המוסף לשבת,5.3.2010 ,תרחיש האימים האירני-מאת נחום ברנע.

"מעריב" 6.5.2010 ,מחיר האיפוק,-מאת אחיקם משה דוד.

"מעריב" ,מאזן האימה של חיזבאללה-מאת:אריה אגוזי,איתמר אייכנר וצביקה ברוט.

 "הארץ" 20.5.2010 "צה"ל מגבש תוכנית לפינוי המוני בעת מתקפת טילים",מאת:עמוס הראל.

"ויקפדיה" מטרות ואמנות של אירן,סוריה,חיזבאללה והחמאס.

 "אתר פיקוד העורף" מפת האיומים.

"ידיעות אחרונות" המוסף לשבת,14.5.2010.איום ממוקד- מאת :אלכס פישמן

אתר "וואלה",חשופים בעורף",16.5.2010 –מאת:יהושע בריינר.

אתר "וואלה".16.5.2010 ,מאמר מערכת"חיזבאללה:"אם ישראל תתקוף נגיב בירי מסיבי"

אתר "ישראל שלי" תרגום מ"גוגל"9.4.2010 אתר "רוטר","התוכנית של סוריה והחיזבאללה לכבוש את ישראל"

אתר"ישראל היום" 23.5.2010 ,"במקרה של אזעקת אמת" –מאת:לילך שובך ויהודה שלזינגר.

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב